Seminář je určen pro zájemce o biologii a chemii, kteří si chtějí osvojit tyto přírodovědné předměty i po PRAKTICKÉ stránce, (tj. pozorování a experiment jako hlavní metoda).
Volitelné semináře
Biologický seminář – 4. ročník
je určen pro maturanty z biologie a ty žáky, kteří chtějí dále studovat na VŠ, ve kterých biologii uplatní při studiu.
Seminář je zaměřen jednak na opakování a systematizaci poznatků z biologie, jednak na prohloubení a rozšíření těchto poznatků zejména z obecné biologie, molekulární biologie a genetiky.
Chemický seminář – 4. ročník
Cílem semináře je prohloubení a systematizace poznatků z obecné, anorganické, organické chemie, biochemie a makromolekulární chemie, které žáci získali v předchozích ročnících. Průběžně žáci zpracují jednotlivá témata, která jsou doplněna výkladem vyučujícího.
Seminář navazuje na chemický seminář ve třetím ročníku.
Chemický seminář – 3. ročník
Cílem semináře je nejen prohloubení a systematizace poznatků z 1., 2. a 3. ročníku, ale především procvičení učiva. Budeme se snažit o včasné doplnění znalostí a dovedností potřebných k dalšímu studiu, k maturitní zkoušce a přijímacím zkouškám na VŠ.
Na seminář navazuje seminář ve čtvrtém ročníku.
Dějepisný seminář – 3. a 4. ročník
Cílem DS je rozšířit, prohloubit, upevnit, systemizovat a zobecnit poznatky získané v hodinách dějepisu a příp. samostatným studiem.
Dějiny umění – 3. a 4. ročník (dvouletý)
Seznámení s dějinami výtvarné a hudební kultury od pravěku po současnost a jejím vlivem na utváření evropské civilizace.
Fyzikální seminář – 4. ročník
Seminář je zaměřen na opakování, popř. prohloubení a zejména systematizaci doposud probraného učiva v hodinách fyziky.
Je vhodný pro studenty, kteří uvažují o studiu na VŠ, na kterých je fyzika součástí studijních programů.
Informatika – základy programování (tvorba webu) – 4. ročník
Seminář je určen žákům, kteří si chtějí vytvořit vlastí dynamické webové stránky, umístit je na některý webový server a seznámit se se základy programování ve skriptovacích jazycích JavaScript a PHP. Zejména je určen zájemcům o konání maturitní zkoušky z informatiky a o studium na vysokých školách se zaměřením na IT a na technických školách.
Informatika – základy programování – 3. ročník
Seminář je určen pro žáky, kteří chtějí rozvinout své logické myšlení a seznámit se se základy algoritmizace a programování v jazyce Python. Je určen zejména studentům, kteří předpokládají studium na vysokých školách se zaměřením na IT, na technických školách a školách ekonomicko-informačního zaměření, ale i těm, kteří mají jen chuť si sami vytvořit nějakou funkční aplikaci. Absolvování semináře je žádoucí pro konání maturitní zkoušky z informatiky.
Jazykové konverzace – 2. až 4. ročník
Ve dvou - až tříletém semináři obsáhnou 25 maturitních (státnicových) konverzačních celků.
Důraz se klade na rozšíření slovní zásoby, aktivní používání moderního živého jazyka, na schopnost komunikace ve všech situacích bežného života osobního i profesionálního.
Latina – 2. a 3. ročník
V hodinách latinského jazyka se naučíme hravými metodami (Bingo, Activity, Quizlet, osmisměrky, křížovky, slovní kopaná) základy latinské gramatiky a slovíčka.
Výuka je zaměřena na rozvoj jazykových dovedností a studentům výrazně pomáhá při výuce živých jazyků.
Matematický seminář – 2. ročník
Seminář je určen pro žáky, kteří mají zájmem zamířit hlouběji do tajů matematiky.
V semináři si žáci upevňují a prohlubují znalosti z matematiky 1. a 2. ročníku. Získávájí nové vědomosti, jež mohou v dalších ročnících využít k lehčímu pochopení návazného učiva. Nedílnou součástí semináře jsou i příklady z praxe, jež pomáhají žákům aplikovat matematiku do skutečného života.
Matematický seminář – 3. ročník
Tento seminář je určen studentům, kteří předpokládají studium a vysoké škole technického, přírodovědného, IT nebo ekonomického zaměření a samozřejmě i pro ty, které matematika zajímá.
Matematický seminář – 4. ročník
První část semináře je věnována diferenciálnímu a integrálnímu počtu - což je část, která se v běžných hodinách nevyučuje.
V další části si žák prohlubuje učivo matematiky probírané v 1–3. ročníku, opakuje k maturitě a připravuje se na úspěšné zvládnutí přijímacích zkoušek na vysokou školu.
Společenskovědní seminář – 3. ročník
Vybrané kapitoly a problémy z dějin psychologie. Etika. Sociologie.
Společenskovědní seminář – 4. ročník
Seminář je určen především těm žákům, kteří si zvolili ZSV jako maturitní předmět a rozhodli se pro studium některého společenskovědního oboru.
Zeměpisný seminář – 4. ročník
Cílem první části semináře je zopakovat a prohloubit gymnaziální učivo z fyzické, hospodářské i regionální geografie. Tyto poznatky jsou dále doplněny o nejnovější zjištěné události a fakta. Výuka je rovněž obohacena speciální tématikou přímo související se studiem geografie na VŠ (včetně požadavků k přijímacím zkouškám). Dále je vykonáno několik praktických cvičení přímo v terénu.