O digitální gramotnosti žáků se dnes hodně píše a mluví, zejména v souvislosti s revizemi Rámcového vzdělávacího programu. Výuka fyziky na gymnáziu nabízí mnohé využití technologií, ať už se jedná o pouštění videí z YouTube, na nichž můžeme zhlédnout fyzikální pokusy, které bychom sami nedokázali zrealizovat, či třeba o využívání mobilních aplikací, které umí změřit decibely, ukázat frekvenční analýzu zvuku a mnoho dalšího.
A co když jsou studenti tak šikovní, že sami dokážou natočit výukové video, na kterém se dá probírané učivo ještě lépe pochopit, případně prohloubit či rozšířit? Nebyla by škoda takového potenciálu nevyužít? Možnosti techniky jsou dnes nedozírné, studenti tvořiví a nápadití. A tak mi na konci minulého školního roku studentka 2. ročníku, Markéta Tišnovská, v rámci zadané seminární práce zaslala video o fyzice v hudbě. Ráda se o něj podělím i s ostatními.
Irena Budínová, vyučující FYZ