Tradiční poznávání přírody přímo v terénu se tentokrát uskutečnilo v novém termínu a na novém místě. Zázemí nám v posledním zářijovém týdnu poskytlo Středisko ekologické výchovy Kaprálův mlýn.
Lidé na mlýně jsou profesionálové každým coulem. A že svou práci dělají s láskou a nadšením je vidět od mlynáře, přes lektory až po paní kuchařky.
Z Elgartky se sešla bezva parta studentů ze 2. – 4. ročníku. Poznávali jedinečné přírodní prostředí krasového údolí a nevídanou pestrost biotopů. Pracovali na vlastních projektech, které si navzájem představili a obhájili. Poznávali ekologicky šetrné technologie používané v provozu střediska. Hráli stmelovací hry, zpívali u ohně a zjišťovali, jaké to je, studovat v Americe.
Také tentokrát s námi byl Roman Zajíček a jeho odchovanec krokodýl Moreletův.
Vrcholem celého pobytu byla exkurze do Rudického propadání, lomu Seč a hlavně průzkum jeskyní Hospoda, Malčina a Netopýrka .
Milá Andreo, Aneto, Elen, Eliško, Hanko, Katko a Katko, Kláro a Kláro, Lenko, Májo, Markéto, Nelo, Pájo, Valčo, Žofi, milý Bruno, Kryštofe, Laďo, Lubo a Lubo, Ondro, Romane Theodore, Vojto díky!
A jak to vidí samotní účastníci?
-
Z letošní projektové výuky mi naskočí exkurze do dvou jeskyní, zejména do té, kde jsme se v kombinézách (overalech) plazili v bahně a kalužích.
-
Zajímavý program, skvělí lidé a příjemné ubytování.
-
Celá projektová výuka byla skvělá, ale speciálně průzkum jeskyní ve mě zanechal nejsilnější vzpomínky.
-
Zábavné poznávání přírody s adrenalinovým prozkoumáváním bahnité jeskyně.
-
Poprvé jsem se plazila jeskyní a byl to úžasný zážitek.
-
Byla tam krásná příroda, mnoho jeskyní a na mlýně moc dobře vařili.
-
Nové zkušenosti a znalosti. Dobrodružství. Parádní „pokec“ s panem Zajíčkem.
-
Může za to vápenec
-
Jeskyně byly mega super.
-
Díky projektové výuce jsem měla možnost prozkoumat biotopy a jeskyně v okolí Kaprálova mlýna a na území Moravského krasu.
-
Myslím, že se letos slezla super parta a program stál taky za to!
-
Zaujalo mě, jak se na Kaprálově mlýně podařilo ochraňovat životní prostředí, například využíváním přírodních zdrojů (světla) na ohřívání vody, tříděním odpadu (samostatné odpadkové koše se tam nenacházely, takže jsme byli vyzváni přímo a pouze ke třídění), kompostováním, využíváním věcí z recyklovaných a recyklovatelných materiálů, nabízením produktů z lehce recyklovatelných materiálů (když už sladké pití, tak ve skle) a spoustou dalších věcí.
-
Hned bych jela znova!
-
Slaňování z vrtulníku bylo super.
-
Bylo to skvělý. Dozvěděli jsme se spoustu zajímavých informací a vyzkoušeli si nové věci.
-
Spousta jeskyní a údolí říčky Říčky.
-
Velmi povedeně strávené čtyři dny.
-
Zábavné a naučné zpestření všedního týdnu ve škole.
Mz, Hb